Pentru mine Audi este marca mea favorită de maşini, tatăl meu cumpărând un Audi in 1998.Istoria Audi este una dintre cele mai colorate poveşti din istoria automobilelor in general.Emblema Audi cu cele patru cercuri reprezintă una dintre cele mai vechi uzine de automobile din Germania şi unirea în 1932 a patru producători de vehicule: Audi, DKW, Horch şi Wanderer. Aceste companii au stat la baza formării Audi AG de astăzi.
Cursa internatională din Alpi Austrieci a fost una dintre faimoasele curse ale acelui timp. August Horch a concurat şi el cu un Audi pentru prima dată în 1911 şi a caştigat primul său premiu. Acestă victorie l-a încurajat să intre în competiţie cu echipa Audi pentru a caştiga şi în anul 1912 până în 1914. Audi a caştigat premiul pe echipă în fiecare aceşti 3 ani.
În 29 iunie 1932 cele 4 branduri Audi, DKW, Horch şi Wanderer s-au unit pentru a crea Auto Union AG care-şi avea sediul în Chemnitz. Noul grup de companii putea să servească toate segmentele de piaţa, de la motociclete la maşini de lux.
În septembrie 1967, NSU prezintă un model complet nou, de talie mijlocie, NSU Ro 80. Acest nou model cu 115 CP a creat mari senzaţii în acele timpuri.
În 26 noiembrie 1968, Auto Union a invitat distribuitorii săi şi presa pentru a prezenta noul Audi 100 recent proiectat pentru lansarea acestui model la teatru din Ingolstadt. Acest model a adus Audi pe o treapta mai sus in piaţa competitivă. Astfel, Audi 100 a ajuns rapid cel mai vândut model şi a format bazele pentru noua serie de modele Audi ce aveau să fie proiectate.
În vara anului 1972, directorul tehnic Dr. Ludwig Kraus a prezentat modelul Audi 80, ca şi o continuare a modelului Audi 100. Această maşina cu motor cu 4 cilindri, a fost mai târziu luată de Volkswagen Group, devenind maşina cu cel mai mare volum de producţie la VW. Audi 80 a fost un adevarat hit al acelor ani, mai mult de un milion de exemplare din acest model au fost produse şi vândute în mai puţin de 6 ani.
În martie 1980 la expoziţia din Geneva la standul Audi a fost o adevarata senzaţie, s-a prezentat primul quattro sport coupe. Audi quattro a fost prima masina cu tracţiune pe patru roti. Acest concept a fost folosit înainte numai la camioane si maşini off-road. Modelele bazate pe tracţiune quattro au avut succes printre maşinile sport şi şi-au făcut în scurt timp loc printre modelele preferate la Audi.
În martie 1980 la expoziţia din Geneva la standul Audi a fost o adevarata senzaţie, s-a prezentat primul quattro sport coupe. Audi quattro a fost prima masina cu tracţiune pe patru roti. Acest concept a fost folosit înainte numai la camioane si maşini off-road. Modelele bazate pe tracţiune quattro au avut succes printre maşinile sport şi şi-au făcut în scurt timp loc printre modelele preferate la Audi.
După montarea complicatului sistem quattro pe o maşina de serie, s-a recurs imediat la introducerea unei maşini în raliuri. Aşadar prima maşina Audi intrată în circuitul de raliu a fost Audi S1 în complicatul circuit de la Pikes Peak. Multă lume a fost sceptică in privinţa sistemului quttro, insă cei de la Audi au dovedit că este posibil câştigând probele cu un timp imbatabil la acea vreme, fiind dificil de depăşit şi în ziua de azi.
Audi a lansat multe modele de-lungul istoriei printre care modelele A2, A3, A3, A6, A8 dar şi modelele mai noi Audi A5, R8 şi Q7 cu versiunile mai sport S3, S4, RS4, S6, RS6, şi S8.
2 comentarii:
Masina buna... Sincer si eu am tot Audi (adica, tata si frate-miu.. nu eu :)) ) ...
E bine de stiut ca mai exista persoane care sa aprecieze masinile bune...
Nu-mi place deloc brand-ul Audi.
Trimiteți un comentariu